Chojniccy radni powiatowi: portal to bubel!

Maria Sowisło
Portal bizneschojnice.eu wzbudza coraz więcej kontrowersji
Portal bizneschojnice.eu wzbudza coraz więcej kontrowersji Arch.
Wirtualny asystent tylko w teorii udziela odpowiedzi. Internauci urządzają sobie kabaret, zadając mu pytania, na które odpowiada, żeby nie powiedzieć głupio.

Wszyscy się z nas śmieją - grzmiał podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Wojciech Rolbiecki, radny opozycyjny z Prawa i Sprawiedliwości. - I to wszystko za 140 tys. złotych.
- Z kabaretu przecież ludzie się śmieją - skwitował w pewnym momencie dyskusji Stanisław Skaja, starosta chojnicki.
- To skoro chcieliśmy promocję kabaretową, to należało ją zlecić profesjonalistom, np. Koniowi Polskiemu? - ironizował Rolbiecki.

Portal promujący powiat bizneschojnice.eu kosztował budżet chojnickiego starostwa 140 tys. zł, z czego 9 tys. zł "dołożyło" miasto Chojnice. Wirtualny asystent Adam Chojnicki miał zachęcać do odwiedzania tego właśnie regionu. Internauci wytykają mu, że nie potrafi zaproponować noclegów w Charzykowach, a o Funce czy Bachorzu, wsiach letniskowych w gminie Chojnice, w ogóle nie słyszał. Z uporem, godnym maniaka, powtarza narzucone regułki.

- Asystent ma być narzędziem ułatwiającym poruszanie się po stronie. Nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Skąd mieliśmy wiedzieć, co tak naprawdę interesuje internautów. A bazę informacyjną firma, która przygotowała portal, ma uzupełnić do końca lipca - kwituje Marek Szczepański, etatowy członek zarządu.

W dyskusję o asystencie i portalu włączyło się Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Wspólna Ziemia z Chojnic.
- Firma przygotowująca portal nie wywiązała się z umowy. Nie ma anglojęzycznej wersji strony, dlaczego koszt przygotowania strony wyniósł aż 140 tys. zł, w bazie danych brakuje firm - wylicza Radosław Sawicki ze stowarzyszenia. - Rozważamy skierowanie sprawy powstania portalu do prokuratury - dodaje.

331 tys. złotych
kosztowała kampania promująca powiat chojnicki. Obejmowała billboardy w Trójmieście oraz stworzenie portalu. 248 tys. złotych dołożyła do kampanii wizerunkowej powiatu Unia Europejska. Jej zwieńczeniem miał być portal bizneschojnice.eu. 20 tys. złotych to zdaniem członków stowarzyszenia Wspólna Ziemia rzeczywisty koszt przygotowania portalu, a nie... 140 tys. złotych

Jesienny sojusznik Polaków. Dynia!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie