Czersk. Trzy warianty obwodnicy gotowe

(ms)
Po zakończeniu sesji przy mapie z wariantami obwodnicy tłoczyli się radni. Dyskusja, która zakończy się pod koniec października, rozgorzała na dobre.
Po zakończeniu sesji przy mapie z wariantami obwodnicy tłoczyli się radni. Dyskusja, która zakończy się pod koniec października, rozgorzała na dobre.
Trzy propozycje przebiegu obwodnicy dla Czerska zaprezentowane zostały podczas minionej sesji Rady Miejskiej w tym mieście. Na większość pytań rajców odpowiadał Maciej Berendt z biura projektowego.

Trzy propozycje przebiegu obwodnicy dla Czerska zaprezentowane zostały podczas minionej sesji Rady Miejskiej w tym mieście. Na większość pytań rajców odpowiadał Maciej Berendt z biura projektowego. Ostatecznie nie został wybrany żaden wariant. Radni chcieli się bowiem zastanowić i dokładnie przeanalizować każdą zaproponowaną trasę. Pierwsza propozycja ma długość 7,5 km, druga, nazwana IIa - 9,5 km oraz trzecia, nazwana II - 9,1 km. Ostatnia oddalona jest najbardziej na południe od centrum miasta. Nie zmienia to jednak faktu, iż niektóre budynki znajdujące się obecnie na trasie obwodnicy będą musiały zostać wyburzone.

- Zakładamy, że w pierwszym wariancie wyburzonych zostanie 10 obiektów, a w dwóch kolejnych po pięć - tłumaczył Berendt. - Wszystko może jeszcze ulec zmianie. Lista wyburzeń nie jest zamknięta. Nie przywiązujcie do tych liczb zbytniej wagi, bo mogą one ulec zmianie.
- Nie wiem skąd ma pan liczbę wyburzeń, bo według moich obliczeń w pasie obwodnicy stoi 29 budynków - ripostował Krzysztof Przytarski, radny. - W drugim wariancie nie blokujemy rozwoju miasta.
Warto tutaj przypomnieć, że rozpatrywany wariant pierwszy jest zapisany w planach zagospodarowania przestrzennego Czerska. Jeśli więc radni zdecydują jednak "odsunąć" od miasta obwodnicę, będzie trzeba zmienić zapisy w planach. A to jest kosztowne i opóźni realizację tej inwestycji.
- Skutki wyboru drugiego wariantu będziecie sami konsumować - tłumaczył Berendt. - Trzeba bowiem uchwalić nowe plany zagospodarowania przestrzennego i nowe studium uwarunkowań.
Większość radnych dostrzegła, że trzeci wariant, najbardziej odsunięty od miasta, będzie najbardziej korzystny.
- Nie możemy budować drugiej drogi wewnętrznej dla miasta - mówił Zbigniew Gruźliński, radny. - Moim zdaniem wariant pierwszy jest nie do przyjęcia. Drugi będzie znacznie bezpieczniejszy.
Który wariant przebiegu obwodnicy jest najlepszy? Tę decyzję podejmą na październikowej sesji radni. Do tego czasu mapka z wyrysowanymi trzema wariantami tej drogi dostępna będzie w biurze rady.
Wypowiedz się w sprawie.

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie